Back-end Developer (Allround)

Back-end Developer (Allround)

Spielwork Amsterdam

Wat is vereist?

  • Ruime ervaring met PHP
  • Ervaring met WordPress
  • Affiniteit met Ubuntu en CSS/JS
  • Goede beheersing Engels en Nederlands
  • Leergierig, zelfstandig en pragmatisch

Wat krijg je?

  • €3.500 - €4.000 bruto p/m
  • 40-urige werkweek
  • 26 vakantiedagen
  • Nooit werk in het weekend
  • Pensioenregeling en thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 15% Intern overleg
  • 65% Code schrijven
  • 15% Onderzoek en testen
  • 5% Documentatie schrijven

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Vacature

Als Back-end Developer (Allround) bij Spielwork ben je medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling en het onderhoud van interne tools en van Spielwork.com. Je werkzaamheden bestaan niet alleen uit programmeren: je bent betrokken bij de tech stack, van Linux-server tot cosmetische CSS-aanpassingen. Hierdoor leer je snel en in de breedte, waarbij de focus ligt op back-end ontwikkelingen.

Het belangrijkste Spielwork-product - de website - draait op een moderne WordPress-stack van Roots.io. Deze combinatie van serverconfiguratie via Ansible en Composer, zorgt voor een moderne ontwikkelomgeving met veel Laravel-invloeden. Dit resulteert in een reproduceerbare OTAP-opzet, waarbij updates eenvoudig via een GitLab-runner worden uitgerold.

Om het aanbod van diensten en processen mogelijk te maken, zijn er (naast de website) interne tools ontwikkeld, zoals een agendatool, een Elastic Search-koppeling en andere uiteenlopende (serverless) logica.

Spielwork is een snelgroeiend bedrijf, dus het is belangrijk om deze systemen te onderhouden en toekomstbestendig te maken. Je krijgt daarbij veel vrijheid voor nieuwe ideeën en technieken, waarbij continuïteit voor onze klanten en werkzoekenden voorop staat.

Je werkt nauw samen met de co-founder / Back-end developer en - afhankelijk van de actuele focus - een ervaren vormgever.

Als je het leuk vindt om in de breedte bij te dragen aan de ontwikkeling van het Spielwork-product, en je het niet erg vindt dat werkzaamheden niet altijd volgens schema verlopen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Back-end Developer
Roland Pastoor

Op een leuke dag kan ik veel voortgang boeken met de ontwikkeling van nieuwe features. Ook de overleggen om tot een nieuwe feature te komen, is een leuk proces.

Op een minder leuke dag krijg ik te horen dat iets niet werkt zoals het hoort en onderbreek ik mijn werkzaamheden om hier een oplossing voor te verzinnen.

  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
  • 19:00
  • 20:00
  • 21:00
  • 22:00
  • 23:00
  • 24:00
    • Briefing
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met de keuken
    • Gesprek met nieuwe werknemer
    • Voorraadbeheer analyseren
    • Menu engineering
    • Administratie bijwerken
    • Meehelpen met opruimen
    • Briefing
    • Diner
    • Gesprek met medewerkers
    • Trainingen organiseren
    • Afspraak met leverancier
    • Bijspringen in het restaurant
    • Menu engineering
    • Briefing
    • Diner
    • Afspraak met leverancier
    • Verkoopcijfers analyseren
    • Administratie bijwerken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Een-op-een met teamlid
    • Overleg met Supervisor
    • Voorraadbeheer analyseren
    • Overleg met de keuken
    • Meehelpen met opruimen
    • Briefing
    • Diner
    • Een-op-een met teamlid
    • Bellen met leverancier
    • Gesprek met medewerkers
    • Overleg met Supervisor
    • Administratie bijwerken
    • Menu engineering

Voorbeeld uit de praktijk

De website van Spielwork krijgt een nieuw optioneel contentonderdeel dat zowel op de huidige als toekomstige vacatures moet functioneren. Hoe ga je te werk?

Eerst bespreek je de inhoud en de vereisten van de nieuwe feature met de betrokken stakeholders. Als je een duidelijk beeld hebt van hoe het onderdeel eruit moet komen te zien, vraag je de vormgever een mobile-first ontwerp te maken. Je bespreekt dit ontwerp vervolgens om alle implicaties te verhelderen. Als de producteigenaar het ontwerp heeft goedgekeurd, kun je de ontwikkeling voor de feature inplannen. Tijdens het plannen van de ontwikkeling spreek je met de andere Developer af wie welke taken uit gaat voeren. Ook bespreek je welke logica er moet worden toegevoegd om deze nieuwe contentfeature te kunnen weergeven. Als het een gezamenlijke feature is, stem je af in welke GIT-branche er wordt gewerkt.

Daarna begin je met de ontwikkeling van de feature. Je maakt een overzicht van hoe de content wordt ingevuld en bepaalt dat er een extra invoerveld in het CMS aangemaakt moet worden. Bij de weergave op de contentpagina moet vervolgens rekening worden gehouden met het wel of niet bestaan van de inhoud. Als de feature is ontwikkeld, verzamel je deze (met alle andere features) in een release candidate. Deze publiceer je in een stagingomgeving, zodat deze door je collega's getest kan worden. Je krijgt feedback op de functionaliteit en na het verwerken van de laatste tweaks, wordt de feature live gezet.

Groeipad

Het groeipad binnen Spielwork staat niet vast. Je krijgt de vrijheid om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. Er is budget om (online) cursussen te volgen en omdat je in een klein team samenwerkt met het product, sales en content team krijg je veel mee van verschillende disciplines. Het belangrijkste voordeel van een klein bedrijf is dat je zelf je baan kunt creëren. Als Spielwork hard groeit, dan groei jij mee.

Back-end Developer

Werken bij Spielwork

Spielwork is gelanceerd in 2017 met als doel om het keurmerk te worden van eerlijke, visuele vacatures. Realistische vacatures zorgen voor verwachtingsmanagement, waardoor toekomstige werknemers niet voor verrassingen komen te staan. Door meer inzicht te geven in het dagelijkse werk en de cultuur, zorgt Spielwork voor een betere match tussen werkzoekenden en werkgevers.

  • Kantoor in Den Haag
  • Actief in Nederland
  • 33% / 67%
  • Gem. leeftijd 30 jaar
  • Casual dresscode
  • Thuiswerkmogelijkheden
  • Team van 10 'Spielworkers'
  • Internationale ambities

Collega's

Manus Aa (35) - Founder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Omdat ik een probleem zag in de markt en dat graag wilde oplossen. Het viel me op dat je na het lezen van een vacature nog steeds niet begrijpt wat een baan écht inhoudt. Vacatures moeten eerlijk, visueel en concreet zijn.

Wat was je vorige baan?
Fiscalist bij Loyens & Loeff.

Wat doe je in je vrije tijd?
FIFA, boeken lezen, gezelligheid met vrienden en vriendin, naar het strand, spelen met hond van mijn moeder.

Kees Klein Hemmink (34) - UX/UI Designer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik vond het cool dat ik het hele merk Spielwork kon opzetten. Daarnaast had ik ook het gevoel dat we er een sexy merk van konden maken :)

Wat was je vorige baan?
Lead Design Delight Yoga.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik vind het leuk om met vrienden af te spreken en om met mijn zoontje en vriendin gezellige dingen te doen, en ik vind het chill om vuur te maken.

Cyrelle Kowalski - Key Accountmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kom uit de sales en daar ligt ook wel mijn passie. Onder andere het contact met klanten en de begeleiding in het proces vind ik heel erg leuk om te doen, vandaar de keuze voor Account management. Toen ik hier kwam solliciteren voelde ik meteen een fijne sfeer en ik had direct een klik met Manus!

Wat was je vorige baan?
Account Executive - Lightspeed.

Wat doe je in je vrije tijd?
Fitnessen, borrelen met vriendinnen, naar het park met mijn hond en kind, the usual ;)

Roland Pastoor (32) - Co-founder / back-end developer

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Manus en ik spraken elkaar toen Spielwork nog slechts een idee was. Ik was vooral enthousiast over de visie en het enthousiasme en zag de potentie ervan in.

Wat was je vorige baan?
Back-end Developer Sony Music.

Matthijs Nieuwland (40) - Key Accountmanager

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na ruim 6 jaar voor VONQ (online recruitment marketing specialist) en 2 jaar als employer branding manager bij een IT bedrijf gewerkt te hebben, ging het weer kriebelen. Bij Spielwork kan ik mijn liefde en expertise kwijt voor het arbeidsmarktcommunicatie-vak. Combineer dat met een ontzettend slim team van bevlogen 'Spielworkers' en een geweldig product, en voila!

Wat was je vorige baan?
Strategisch consultant bij VONQ.

Wat doe je in je vrije tijd?
Longboard dancing, squash en reizen.

Julia Bos - Redacteur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Gedurende mijn studie ben ik erachter gekomen dat ik schrijven en redactiewerk erg leuk vind. Na mijn afstuderen ben ik mijn zoektocht naar een baan begonnen en al gauw kwam ik de website van Spielwork tegen. Ik werd enthousiast van hun verhaal, en wist meteen: hier wil ik mijn kennis en vaardigheden verder ontwikkelen.

Wat was je vorige baan?
Redactiestagiaire.

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik bezoek graag musea en vind het leuk om af te spreken met vrienden en familie.

Thijs Lambalk - Sales Development Representative

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik geloof dat een optimaal energieniveau de sleutel is tot alles. Om dat te bereiken, moet er een perfecte synergie zijn tussen lichaam en geest. We werken gemiddeld 40 uur per week, dus het is essentieel om een baan te vinden die bijdraagt aan je energieniveau. Dat is precies wat Spielwork doet; het spreekt mij erg aan dat Spielwork met eerlijke, visuele vacatures de inhoud en cultuur van zoveel banen laat zien.

Wat was je vorige baan?
Finance Consultant bij Michael Page.

Wat doe je in je vrije tijd?
Boksen, lezen, hardlopen en mijn hond nieuwe trucjes leren.

Dylan de Haan (28) - Redacteur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Toen ik de vacatures van Spielwork ontdekte, sprak de visuele aantrekkelijkheid ervan mij erg aan. Tot nu toe lag mijn redactie-ervaring voornamelijk in de televisiewereld, maar de kans om bij te dragen aan de vacatures van Spielwork sprak me erg aan. Ik zag het als een goede kans om ook mijn tekstuele vaardigheden verder te ontwikkelen.

Wat was je vorige baan?
Redacteur bij EndemolShine.

Wat doe je in je vrije tijd?
Padellen, naar de bioscoop gaan, met vrienden afspreken en koken.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met CTO
± 3 dagen
Gesprek met oprichter + Technical deep - dive
± 3 dagen
Contract tekenen

Interessante baan?